Pages

Sunday, October 12, 2008

Raya 2008 continued....

hai...hai...hai....

raya 2008 punya cerita punya sambungan.. wahahahaa.....

after puas makan2 n lepak2 di ikan bakar sg duyung... me and hubby blk kg lah, ke parti sulong, batu pahat...
whereas my parents and adik-adiks blk kl smula...

aku sampai di rumah mertua ku lebih kurang jam 11 lebih kot.. penat plus ngantok sey..
esoknyer, aku and hubby teman mertua ku pegi shopping beli brg-brg dapur utk masak raya nanti... byk giler beli, daging, ayam, rempah ratus, daun kelapa (utk wat ketupat..my favourite) dan bagai2 lagi la yg dibeli...

after blk dr shopping brg dapur, aku berjaya memujuk hubby ku untuk bawa aku pulak pegi shopping di batu pahat mall... wahahahaha, suker hati aku... tapi takda la shopping sakan sgt... sbb yg sebenarnya aku dh teramat penat dan mengantuk dek sebabkan tolong mak mertua ku shopping brg dapur tadi.. dah la panas terik, puasa lagi.. adeehhh..

tapi tapi tapi..... shopping punya pasal, aku gigihkan jugak utk ke batu pahat mall.... apa yg aku shopping?? ala, cuma kasut baru, jeans baru, and few baby-t... itu ajek.. sbb choices nyer tak brapa menarik daaa, very limited choices... tak apa lah... yg penting dpt jugak lah ku cari kasut baru untuk raya... wahahaaa

balik dr shopping aku tolong ibu mertua ku menganyam ketupat... kalau nk tau, yg pandai nganyam ketupat kat rumah tuh cuma aku dan ibu mertuaku sahaja! yang lain, hampreh... tak dapek nk nolong... hahahaa, tp diorg ada la tolong perkemaskan anyaman nyer...tp klo suruh anyam dr mula, mmg tak gherti pon deme nyer... wahaha, takpelah.. aku suka gak anyam2 ketupat ni... korng bayangkanla dr petang ke mlm ke pagi ke subuh ke tghari.. aku tak berenti nganyam.. total ketupat 150 biji!!!! sioooottt... byk tuh.... sbb nyer ibu mertuaku ini rajin bg-bg kat org, bagi kt jiran2 seblh, kat nenek di kg, kat sedara2 terdekat, gitulah gamaknya...

aku pon ada la gak tolong potong2 bawang... cuci ayam2 ntah berapa belas ekor ntah (mcm nk wat kenduri seeyyyy) hahahaa... tp takper.. yg penting aku ada jugak berjasa dan berkhidmat untuk keluarga mertua ku.. hahahaha....

okla2 byk lak cerita... ceki-daut photo2 raya tahun nie!!! gedik-gediks santai.... wah!



hehe... dah besar pon nk main bunga api gak... wajib2.. wah!

kami berdua on-da way tu my grandmother's house... nk jumpa papa, mama and adik2 ku yg gediks... salam2 maap2 nk bg duit raya ler...

haa.. ini nenek aku, belah ayah... dia ajer org tua yg tinggal.. belah mak dah takder saper.. hrmm, kami ada iras2 tak?? hehehee...

sebelah kiri aku tu lah my sis.. sis fiza... dah kurus dah... sukerla tu! wah!

ini lah kami sekeluarga, Haris's Family yg semuanya 7 orang... (do u notice that only my husband tak pakai baju melayu pink? the reason y is, he hates pink dress.. hrmmm??!!! xsporting rite.. oopps, jgn marah!)

ni bro iji nyer keje, amik gambar style pro la... (katanya....) wah!

wah! ini gadis gedik lemang nama nya... (lariiiikkk.......)

kat dapur pon jadik korang nie semua.. kan aku dh bgtau ualls awal2 tadi... my family semua ni mmg giler kamera! asal nmpk flash jerk, ader jerk posing maut masing2... contohnya yang tgh2 tuh... ala-ala YB(Yang Berhormat) la.. katanya..........

yg ini pulak keluarga bahagia.. sebelah mertua ku... diorg ni ala2 terbalik dgn my family... asal nmpk flash kamera jerk.. terus kuncup tersipu2 malu and control habikh la org ckp... hihihi...

ini my sis ipar... baru form 4... tp tinggi sama jerk ngan aku..

to be continued.... segmen raya 2008 di Perak (kampung my mother)

kan aku dh ckp... raya tahun ni mmg sakan gilers... wahahaa...

........................................

No comments: