Pages

Monday, August 30, 2010

connecting.... TING!

YES!!!

ring..ring...
"cik hardiana haris"
"yer saya.. (dalam hati, cik ke saya ni.. hihi)"
"saya dari telekom contractor, kami nak datang rumah untuk setting cik punya Streamyx Wifi"
(yea...yea... i know, sound like macam budak ketinggalan zaman, what?!! baru nk setup wifi... previously we use streamyx dial up je... konon jimat kos :p)

"ouh.. okay.. pukul berapa agak-agak nak datang? sebab saya di opis ni"
"mungkin dalam pukul 2 lebih"
"ok, pepehal, call saya dulu yer biler dah nak sampai rumah saya, ni no tepon saya.."
"baiklah"

then, after mereka datang and setup-setup... saya pun jadi gumbira lah! yeaaaaaaaaaa....
dah ada wifi... senang lah saya mahu ber-blogging, ber-facebooking, ber-youtubing, ber-googling... heheee..
sangat suker!

tetapi setelah tiba masanya mahu menggunakan khidmat streamyx wifi ini... tiba la pulak 'predator' kecik ini mengganggu hidup saya....

siapa???? siapa lagi.......
anak kecil itulah, encik muhammad hafiy yang manja terover lagi gediksss...
sangat mengganggu kerna dia menjerit, melolong, meraung, menangis, menhentak, membaling, merajuk... minta mummy riba kan dia depan laptop and play video music best kat youtube!
hafiyyyyy..hafiyyy......

hadooiiiii, lain yang ku sangkakan... lain yang terjadi....
sudah lewat malam macam ni, barulah saya dapat mencoret-coretkan nukilan kisah hidup seorang puteri encik haris (ayah saya lah) heheee...

tapi... ape-ape pun yang penting, kini saya sudah bebas!!!!!!!!!!!
tidak perlu lagi menumpang PC hubb untuk menggunakan khidmat streamyx.... sebab sekarang sudah upgrade kepada tiada-wayar (wireless)

Alhamdulillah.... =)

With Love... HH

No comments: