Pages

Thursday, October 13, 2011

"Terbaiikkk.." copp, pinjam tagline Boboiboy! ;)

Seperti biasa balik dari office, sampai rumah aje, keluarkan stok susu ibu yang berjaya di 'unloading' kan, masukkan dalam plastic bag storage yang aku beli dari Autumnz.. (aku memang sukaa sangat shopping kat sini skarang, ngehehe) Pastu keluarkan pulak stok frozen EBM dari deep-freezer untuk di'transfer' kan ke refridgerator, esok pagi confirm dah cair dah..

Lepas tu mandi, solat, main-main dengan hafiy, cium-cium hana, tengok-tengok tv, pastu... my favorite part..surfing internet lahh... when i say surf internet it means..blogging, blogwalking, fbi-ing kan.... syok-syok... the power of internet... bagaimana laaa mau hidup kalau takda internet zaman sekarang... kalau zaman dulu kala, hidup jer manusia, walaupun takde internet, takde handphone..... zaman sekarang, semua nak mudah..... semua di hujung jari youu... ecehhh..

Soo, while i'm fb-ing... i saw this VERY NICE article... and saya immediately jatuh cintan and share jugak di fb saya... the words are soo inspiring... it touches my heart... (ecehh lagiiik).. then, i was thinking... kat fb saya dah share... so kat blog pon saya mahu share jugak lah.... atleast... this VERY GOOD article will remain always in my 'blog diary'... (ecehh..ecehh)


Andai kata nanti biler kita feeling-feeling down ke, feeling-feeling gundah gulana serba salah kusut musut masai (bukan misai yer kawan-kawan, erkk?)... boleh laaa kita jenguk-jenguk kat entry post ni... okay kaann...

ouhh, tajuk entry post ni 'terbaik' sbb article ni memang BEST laaa... hehee... (entah ape jer, tajuk post macam gempak habis, ngehehee).. Jom kita renung-renung kan... dan selamat beramal (pinjam tagline yer ustaz..) ;)



gambar ini di ambil semasa di Mekah tahun 2010


Kenapa Allah temukan kita dengan orang yang salah??

  1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orangyg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukurkita pada ketentuanNYA
  2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orangyg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
  3. memangALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawakita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
  4. memangALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIHSAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
  5. memangALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawaALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa diabukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
  6. memangALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutippengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
  7. memangALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YGHEBAT JIWANYA.
  8.  memangALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih fahambahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
  9. memangALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALIKEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahaisahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawakehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.Hari esok pun kita sendiri takpasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakansuruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH maluuntuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuhpengharapan HANYA kepadaNYA..

~ALLAH knows BESt!~



With love.. HH